استراتژی اقیانوس آبی
استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean Strategy)
سلام و درود
با یکی دیگر از چکیده مقالات سایت مدیر تکتاز همراهتان هستیم. این چکیده ای از مقاله استراتژی اقیانوس آبی سایت مدیرتکتاز می باشد.
مفهوم کلی این مقاله این است که فضای بازار کسب و کار را می توان به دو ناحیه تقسیم کرد. فضایی که در آن رقبا به شدت در حال رقابت با یکدیگر هستند و هر روز برای پیشی گرفتن از رقبا و تسخیر بخش بیش تری از بازار مورد هدفشان باید کیفیت را افزایش و قیمت را کاهش دهند. به این فضا اقیانوس قرمز می گویند.
ولی در مقابل فضاهایی در کسب و کار وجود دارد که رقابتی در آن وجود ندارد و طبیعتا تقاضایی هم وجود ندارد و باید تقاضا ایجاد شود. به این فضا اقیانوس آبی می گویند.
برای مطالعه مقاله کامل می توانید به لینک ابتدای این مطلب مراجعه کنید.
+ نوشته شده در سه شنبه بیست و دوم بهمن ۱۳۹۸ ساعت 16:18 توسط علیرضا فرجامی
|